November 24, 2009

BF : is not an easy thing OR is it?

I have been breastfeeding for 60 days now. WOW! A very huge achievement for me. Never thought i could get this far. Bukan takde keyakinan cuma tak nak letak harapan yang tinggi.

Sebelum-sebelum ni, saya rasa saya adalah incomplete mother sebab tak boleh BF anak. Sangat jealous pada kawan saya Nadiah yang mampu BF both anak dia sampai 2 tahun. Saya...hampeh.

Tahu tak, saya tak percaya tin FM yg saya beli sebagai standby andai kata saya tak mampu nak BF, telah saya buang dengan isinya hampir tak luak :D (tergunalah sikit pada minggu awal bersalin dulu sebab ta tak berdaya (?)). Buang sebab dan expired - once open must be consumed in 30 days...siap dan berhabuk tin tu.

Setelah 2 bulan fully BF, i kinda get the hang of it. Dulu rasa susah sangat. Susah sebab sebelum ni dah biasa dgn bottle feeding. Memang bottle feeding leceh sebab kena cuci botol bla bla bla.. tapi senang sebab orang lain pun boleh tolong beri kalau kita nak berehat, nak keluar pun senang tak perlu pam susu...nak feed di mana-mana pun senang.

BF ni...walaupun a little tiring...tapi advantage nye (selain drpd kelebihan susu ibu) ia lebih dari segi emotional..Memberi terapi selain daripada bonding. It is an describable feeling when Akif latch on, suckle and drinks...Hanya saya yang mampu beri apa yang Akif perlu..Saya orang yang paling penting dalam hidup Akif..the ultimate feeling :)

Hmm..tak sabar rasanya nak tengok Akif jadi gebu. Bukan dengan FM tapi dengan susu saya :D

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails